STONES!

Jag, Cecilia och hennes föräldarar åkte upp till Gbg tidigt ifredags...Vid 12tiden typ. När vi parkerat gick jag och Cecilia mot Ullevi och kön vi skulle vänta i i ca 4 ½ timma. Väl framme upptäckte vi att kön inte alls var särskilt stor vilket såklart var skönt:)
Så väl där slog vi oss ner på asfalten och fråga oss inte vad vi gjorde men helt plötsligt var klockan 4 och kön började röra sig. Första insläppet var väl kanske vid kvart i fem. Sen höll de på så fyra gångeR innan vi äntligen fick springa till planet och ta plats! Fick jättebra platser på vänstersidan vid staketet av catwalken ca 15 meter ifrån scenen!

Förbandet var väl ingen höjdare. Toots and the Maytals hette dom visst och skulle tydligen va ett jättekänt reaggeband. Men ska väl erkänna att jag inte har någon större koll på den sortens musik!

Stones var iaf GRYMMA! Blir sur när jag läser recensionerna som står i tidningarna. Inte rättvist alls. Saker som att dom var bättre förr, börjar bli gamla m.m.... De klart, gubbarna är 64 år! Klart dom var bättre och piggare för 30 år sen då dom va 34. Ahhh...Man får ju ta de för vad det är.
Mick Jagger har fortfarande en jävla energi vilken jag beundrar honom för. Det är för mig helt ofattbart att en 64 årig gubbe som supit och knarkat i hela sitt liv kan springa omkring på de sättet i 2 timmar och sjunga med den utstrålningen. Det är fan respekt!
Keith Richard börjar väl bli lite väl sleten men som jag skrev innan. Han är ju gammal. Han är pensionär för fan;)
Låt honom vara trött och sleten. Han har levt ett tufft liv!

Showen var väl påkostad med. Shit vad jag blev rädd när helt plötsligt scenen börjar flyga emot oss över catwalken längst ut, 150 meter i publiken. Dom kör typ tre låtar där ute sen tillbaks in igen! Guld!

Antaligen var det sista gången dom tog sig till Sverige. Synd, men känns bra att jag iaf hann se dom:)







Kommentarer
Postat av: Systeryster

Åh! Du hade ju uppdaterat bloggen med stones! Gött!! Pusselipuss

2007-08-07 @ 22:05:14
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0