Tredje gången gillt - MIAMI!

Har haft en riktigt bra helg i Miami innehållandes mest sol och fest.
Det har regnat men vi har lyckats tajma in våra sol-timmar ganska bra. Sen har vi festat en hel del och sovit alldeles för lite. Men är man i Miami så är man :-)

Vid lunch i fredags var vi framme i Miami och gick ner till stranden direkt. Rätt som det var började det regna men vi skyddade oss under parasollet och helt plötsligt hade regnet svept förbi.
På kvällen gick vi ut och åt på Nexxt för att sedan gå tillbaks till vårt hostel och förfesta. Natten spenderades på Amnesia och efter 2 (!!!) besök på Big Pink för lite nattamat (jag åt bara en gång dock!) gick vi och la oss runt 06:30.

Lördagen började vid 10:00 när vi gick ner till stranden, där blev vi liggandes halva dagen för att sedan ta tag i festandet igen. Vi drog på oss våra halloweenkostymer och tillbringade natten på Club Play. Tidigt på söndagsmorgonen däckade vi efter en del flummande nere i baren på vårt hostel.

När vi vaknat på söndagen och packat ihop våra saker körde vi tillbaka till Fort Myers igen.

Bjuder på lite bilder från helgen, det finns fler på facebook för er som har det :-)

Carl, Axel, jag, Larissa och Julian påväg hem från stranden

SoBe

Jag och Axel gömmer oss från regnet

Axel, Carl, jag och Julian i våra helfestliga kostymer

Julian, jag och Axel

The perfect clutch no 2

Jag har hittat den. Eller ja, en som får duga så länge iaf! För knappt 300:- blev den min och när jag kommer hem från Miami efter helgen hoppas jag att den ligger i vårt postfack!
Vad tycker ni?

The perfect clutch

Jag vill ha en ny väska. Har tittar runt lite och hittat hur många som helst fina.
Det är synd att man inte har en miljon eller två på banken..
Michael Kors $249
Mulberry $650

D&G $495

H&M $25

Jag hade kunnat döda för att få mulberry väskan... Åhhhh den är så fin!!!
Budget-varianten på H&M är inte helt fel heller men självklart finns ju inte H&M i Florida... Och någon online-store finns inte i U.S...

Jakten fortsätter...

Födelsedagsfirande

Veckorna springer iväg, halva tiden har gått och de kommande veckorna är fulla av midterms och prov. Jag har en del trevligt att se fram emot med; nästa helg åker vi till Miami för att fira Larissa och Axels födelsedagar och helgen efter åker vi på kryssning till Bahamas.

I onsdags fyllde Kristina och Yan år så då firade vi dom. Först blev det lite mat på red robin och sedan party på olympia!

Igår blev det väldigt lugnt men hoppas på lite party ikväll :)

Hela gänget

Personalen sjunger för födelsedags-barnen

Carl och Julian

Kristina och jag

Florida - The sunshine state

Det är inte bara i Sverige det regnar!

Min helg

Jag sitter och tittar ut över ett regnigt campus. Det ser ut att regna fram till på torsdag för att sedan låta solen skina i helgen. Det börjar bli lite kallare här nu, och med kallare menar jag 25 grader. Det är ändå helt okej om ni frågar mig, hur varmt är det hemma? ;-)
I helgen gjorde vi massor av saker! I fredags åkte vi till busch gardens som är ett nöjesfält plus djurpark typ (bilder kommer!), i lördags blev det shopping och i söndags åkte vi till Sanibel, en strand i Ft Myers. Vädret var inte det bästa men vi stod ut 3 timmar på stranden iaf! Och gissa vad vi såg... DELFINER! Vilda och fria :-) Jag blev så paff att jag inte ens tog fram kameran!

Nu ska jag åkergå till mitt pluggande, hoppas allt är bra med er där hemma!

VT-12

Jag blir förbannad.
Jag sitter och söker kurser inför våren 2012, förhoppningsvis läser jag på handels då men om jag inte kommer in behöver jag en back-up plan.

I Halmstad har jag platsgaranti till alla kurser där jag har behörighet, vilket tidigare varit uppsjö med kurser att söka. Tills nästa termin; HH ska spara pengar och ställer i princip in alla kurser de tidigare undervisat i. Man kommer inte kunna läsa någon nationalekonomi, statistik och flera företagsekonomikurser som är obligatoriska är inställda.

Kolla här det är ju ett skämt! (får man ens göra så här?) Någon som har förslag på kurser att läsa, djurskydd II, livsmedelskemi eller våtmarksteknik kanske?

HH hamnade på plats 10 av 13.
(Gud om du finns där uppe låt mig komma in på något av mina andra alternativ, snälla!)

En vecka med mamma och pappa

Det har varit en riktigt bra vecka med mamma och pappa.
Jag lovade lite bilder och här kommer en del utav dom!

Tack för en underbar vecka mammi och pappi! <3

Jag på SoBe

Alla tre

Mamma och pappa på Sanibel Beach

Väntar på middagen på hotellets restaurang

På outback Steakhouse, GCTC

Mamma och pappa med pappas gratis efterrätt (han fick den av servitören eftersom han fyllt år!)

Jag och mamma sista kvällen i hotellets pianobar

Mamma och pappa släpper av mig hemma och rullar mot flygplatsen

Helgen

Det har varit en mysig långhelg med mamma och pappa. Vi har varit i Miami, solat på sanibel beach, shoppat och ätit och druckit gott. Nu sitter dom på planet påväg mot Sverige som skulle ta totalt 18 timmar, jag kan inte påstå att jag är avundsjuk (förutom i den mån att jag saknar er där hemma).

Om det inte hade varit för att jag har tre inlämningar plus prov i morgon så hade jag lagt upp en del av alla bilder jag tagit i helgen men det får nog vänta till på torsdag, eller nej just det, då har jag en presentation och jag vet fortfarande inte vad jag ska prata om.

NHL

Biljetterna for hockey-matchen mellan Florida Panthers och New York Rangers kom i brevladan idag.
Nu vantar jag bara pa att det ska bli november och att min man kommer hit!

Kompis det går bra nu!

Det har varit mycket i skolan den sista tiden och jag har inte riktigt vetat hur det gått på alla prov, men nu har jag fått resultaten; A, B, C (som nästan varit B) på alla inlämningar och tentor.
Så länge jag får C i mina kurser är jag nöjd då man behöver ha 70% för att bli godkänd (C 70<80%, B 80<90% och A 90<100%).

Presentationen om international trade vi gjorde igår fick vi även där A (98%)! Sjuuukt nöjd :-)

Fick även tillbaka min sista affärsengelska-inlämning (från HH) och där blev jag också godkänd!

Skönt att man någon gång kan få känna sig grym!! :)

Paus i pluggandet

Sitter på starbucks, dricker en iste och äter en morotkakecupcake! Om en timme ska jag möta min grupp för förberedelse av kvällens presentation om international trade!
Wish me good luck :)

Det bästa man kan tänka sig

Jag glömde tala om att jag har världen bästa föräldrar, på många olika sätt och här är ett:

De hade med sig godis till mig,
6 påsar - SALT LAKRITS!

Mamma och pappa på besök

Äntligen har mamma och pappa kommit till Ft: Myers. Jag mötte upp dom på flygplatsen i eftermiddags, vi körde till deras hotell och gick sedan ut på en promenad och middag!

Miami

Vi har haft en bra helg på South Beach, Miami. Vi bodde på ett billigt hostel som faktiskt var riktigt bra.
Jag var lite orolig innan vi åkte om hur vädret skulle vara med det hade vi verkligen tur med, det kom en skur på fredagen men då var vi precis framme vid vårt hostel så det störde oss inte särskilt mycket.

Fredagskvällen gick vi ut! Lördagen och söndagen blev lugnare med solande på stranden, shopping och promenerande.

Jag slänger in några bilder istället så får ni se hur vi haft det!