Bebis, pepparstek och racing :)

Vissa dagar är helt enkelt inte mening att man ska visa sig ute. Igår var en sån dag.
Först jobbade jag. Hade i princip inte inne en enda kund men en halvtimme innan jag stänger kommer en kund in och säger att någon brutit sig in i pumpen på macken. Suck. Gick ut och kollade och med lite hjälp av Morgan fick vi stängt luckan dom slitit upp. In igen och ringa till polisen för att göra en polisanmälan för skadegörelse. Och eftersom man tydligen blir nedkopplad när man sitter i telefonkö dit var jag inte ifrån jobbet fören kvart i två och då var det bara att gasa som fan ner till stan och bolaget.
Väl där inhandla lite rött vin och några corona till min och Mikael middag på kvällen!
Hemma tänkte jag baka en kladdkaka vi skulle ha till efterrätt men eftersom kakaon var slut fick jag bege mig till willys och köpa det. Passade på att åka till Linda och mata katterna och där upptäcker jag att ena frysen var öppen så det var bara att börja kasta mat, och frosta av frysen. Så där sitter jag på golvet i drygt en timme med hårblås, kniv, och trasa (allt för att det ska gå lite snabbare) och klabbar tills min söte lillebror kommer och byter av mig och tar det sista :) Tack!
Hemma i lägenheten var jag igen vid fem och då var det mening att jag skulle köra till Halmstad för att jag skulle hälsa på Linda, Terje och Bebis kl. 17.30. Så blev det inte. Satte igång och bakade den jävla kladdkakan (som vi sen på kvällen ändå inte orkade äta) och duscha. Var på BB 19.00 istället. Bättre sent än aldrig. Haha...Sen släppte allt trubbel:)

Linda fick två tidningar och en påse godis och bebis fick en söt dress(byxor+tröja) jag köpte i New York!
Vi kollade på lite kort på bebisen sen fick vi gå upp till rummet han låg i och kolla på honom:):):)
Shit så liten. Lika lång som en skokartong. Nej föresten, kortare tror jag minsann. Han var inte särskilt stor men ack så söt:)
Hos Mikael var jag vid 20. Vi lagade pepparstek, pommes och grönpepparsås. Åt, drack lite vin sen gick vi och la oss. Lugn helg men det är rätt skönt ibland!

Idag har jag varit på motorbanan och kollat på racing. Några jobbarkompis kör så var där och kolla på dom.
När jag kom hade grenröret på Anders och hans team gått helt av (!) så dom var av i ca 1h och då var det svetsat och bara att köra igen!
Clas och Mattias ena team smällde men inte så allvarligt så det räckte att tejpa lite sen ut och köra igen. Det andra teamet (där Clas kör) körde sönder växellådan. Kunde bara köra på 2,3,4ans växel. Hörde nu för en stund sen av en annan killkompis att motorn rasade med. Klart, kör man på 7500 varv i typ 5 timmar är det inte så konstigt men va fan. Tråkigt. Var inte kvar till slutet så hade ingen aning om det ! Det är ju långlopp 6 h.....

Men är faktiskt riktigt kul att kolla på så konstigt att man inte är där oftare. Får följa med fler gånger :)

Nu blir de en cigg sen sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0