Effektiva Emelie

Dagen började kl 05,45 av att en fluga hälsade på i min näsa (!!!)
Jag låg och fräste och nös i 5 minuter innan jag bestämde mig för att gå upp. Flugan som fortfarande surrade omkring i rummet hade ändå förstört allt av vad sovlust heter för mig.
Vi hade tvätt hängandes i torkskåpet så jag gick ner och hämtade upp det och passade samtidigt på att boka förmiddagen på att tvätta idag med. Lakan och handukarna hann vi inte med idag så det är lika bra tänkte jag :)
Lakanen kunde jag inte ta då Mikael fortfarande låg och sov lyckligt ovetande om att  vi hade en arg fluga i sovrummet så jag började med handdukarna.
Sen tog jag tag i disken, vattnade blommorna, vek ihop tvätten sen igår och lagade scones! Jag var klar med allting innan klockan sen var sju!!!
Jag är sjukt effektiv vid den tiden (dom få gånger jag kommer upp så tidigt).
Jag har en känsla om att jag kommer hamna framför teven nu i någon timme och sen helt plötsligt har hela dagen gått!

I eftermiddag ska jag till Falkenberg och hälsa på syster. Hon och Terje ska hämta sin nya bil så jag får Theo för mig själv i en liten stund :) Mys!

Kommentarer
Postat av: Stora syster

Åh vad effektiv!!

Kan du inte komma hit och röja litegrann också!!

Hoppas att du är pigg i eftermiddag så du orkar passa vildbasen en stund ;-)

2009-04-29 @ 10:14:23
Postat av: Gynning

Trevlig Valborg, hoppas du får en fin kväll!!

2009-04-30 @ 14:58:51
URL: http://frokengynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0