Plugg

Sitter och läser om Charles Dickens. Ikväll ska jag till Fbg och göra sista delen av nationella provet i Engelska B, den muntliga. Efter det ska jag redovisa mitt Charles Dickens arbete muntligt. Jag förstår inte varför arbetena mmåste handla om så tråkiga saker. Shakespeare, Dickens, Wordsworth . Jag hade hellre skrivit om något lite mer aktuellt. Musik, politik, vad som helst men något som är mer i vår tid och inte för flera hundra år sen. Men men, man ska visst ha läst lite om den engelska historian i denna kursen så det är väl bara som min lärare säger !
Mitt sista arbete ska handla om ett engelskspråkigt land. Australien tänkte jag då, helt perfekt :) Yes, grejen är bara att man inte bara skulle berätta lite om landet utan där också gå in på djupen i historia osv. Blääääää. Mina minnen av Australien är bara av vackra stränder, djur och natur och självklart lite fest ;-)
Det närmaste jag kom aboriginerna var när jag i Sydney var vid operahuset och det stod ett par stycken där och trummade på sina trummor :)
I Hervey Bay kunde man åka på en tur till en liten aboriginby och titta på dom och hur dom levde?
Precis som dom vore djur eller nåt... HAHAHA.. Kändes väl lite väl kränkande?

Nähä, back to Charles now!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jadu, tänk ändå att det var tre år sen vi tog studenten och det käns typ som i förrgår ;) Men börjar kännas som att jag varit gravid i två år nu så nu får det gärna vara över ;) Tack tack =) Hör av mig när det är färdigt ;) Kramar!

2009-05-18 @ 11:33:53
URL: http://mlimaria.blogg.se/
Postat av: kim

Ja verkligen! Lycka till på nationella!

2009-05-18 @ 17:38:43
URL: http://inspire.webblogg.se/
Postat av: kim

tack :)

jag vet. Man blir verkligen rörd!

2009-05-18 @ 22:11:59
URL: http://inspire.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0