Skolan har startat

Skolan har börjat och jag har gått på två utav fyra introduktioner!
Kurserna verkar riktigt intressanta än så länge så det är ju bra. Vi får se vad jag säger om ett par veckor ;-)
Dock är systemet helt annorlunda här jämfört med Sverige. Hemma har man ju oftast en tenta i slutet som avgör hela kursen. Här är det mer som gymnasiet då det är olika del-prov, presentationer mm.. Och så får man olika poäng för varje del!
Helt klart en förbättring, då hänger inte allt på en tenta!

Vädret är även det bra! Solen skiner för det mesta. Dock regnade det lite igår, men då satt jag på lektion så stördes inte av det!
Tydligen är orkanen Irene påväg in över Florida... Den verkar dock gå mer åt öst så vi i sydvästra Florida klarar oss :-)

Förkyld har jag ju givetvis blivit av den förbannad AC:n vi har i lägenheten... Nu har jag skruvat upp den lite, hoppas inte mina rumskamrater skruvar ner den igen ;-)

Annars händer här inte så mycket.. I måndags var vi i alico-arena som är FGCU:s inomhusarena, där alla inomhus-matcher hålls. De visade upp alla tränare, berättade massa om de olika lagen, cheerleaders dansade och byggde torn, lottade ut tv, ipads mm, delade ut gratis mat mm.. :-)
Amerikaner är inte alls som svenska kunde man ju lätt konstatera! haha!

Idag ska jag gå på min andra human resource management-kurs, måste innan dess läsa klart första kapitlet i boken. Fast den börjar inte fören 15:30 så jag har mer än 5 timmar på mig!

Jag har inte tagit några bilder än men ska försöka göra det snart så ni får se hur det ser ut här!

Och glöm för allt i världen inte att kommentera, det är roligt att se vilka ni är här inne och läser!

Kommentarer
Postat av: Soffan!

Jag läser! Och när jag kommer hem från greklandet hoppas jag på en skype-dejt igen! Puss on you!

2011-08-24 @ 20:40:41
Postat av: Pappa

Hej Emelie!

Jag förstår att det är många nya intryck att ta in men det verkar ju som du kommit väl tillrätta redan. Vi kommer ju ner och hälsar på i början av oktober och då får du tillfälle att visa oss runt universitetet och Fort Myers i övrigt.

Kramar från Pappa o mamma

2011-08-24 @ 22:00:02
Postat av: Pappa

Hej Emelie kul att se att du, vad vi kan se, har kommit till rätta något sånär.

För egen del har jag nu kommit hem från min sista Stockholmsresa i tjänsten. 2 dagar kvar i Halmstad för att städa mitt rum.

Du får visa oss runt i Universitetsområdet och övriga Fort Myers när vi kommer och hälsar på i början av oktober.

Kramar från pappa o mamma

2011-08-24 @ 22:26:29
Postat av: Andréas

Verkar som att du har roligt. Håller med om det där med tentor etc. Vi försökte införa mid-terms mm i våra kurser i Darmstadt, men det var kompakt motstånd från alla. Men det är helt klart ett bättre system för all, även om det ställer högre krav på lärarna. Men när studenterna är mer engagerade och lär sig mer och fortare är det värt det. Hoppas det går bra och att du har tid att hitta på en massa roliga saker vid sidan om också.



Walle hälsar också!



/Brodern

2011-08-25 @ 09:02:25
Postat av: Ida & Jouline

Ja tiden går alldeles för fort, snart fyller hon 1 år =S

2011-08-25 @ 10:38:13
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/
Postat av: Terje

Klart man läser! Du verkar ha det bra! Skönt! Alla hälsar!

Familjen S

2011-08-25 @ 20:52:06
URL: http://Www.terjesverige.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0