Shoppa bör man annars dör man

Det där med att shoppa vet väl dom flesta att jag gillar. Och jaa, det har blivit lite till den senaste veckan.

Det började i början av veckan av att jag fick ett mail från en klock-site där jag fick lite rabatt, sagt och gjort så beställde jag en klocka (lugn mamma, det var en billig plastklocka!!). Dagen efter fick jag ett mail från H&M med 50% rabatt på en vara, och det är ju inte så länge sedan jag bloggade om den där väskan så japp, den tillsammans med en klänning klickade jag hem. Jag behöver ju faktiskt ha lite nytt när jag kommer hem med!

I går åkte jag, Julian och Kristina till Coconut Point Mall där det åter igen blev lite shopping, lite smått och gott på Victoria Secret och ett par nya skor. Vi åkte dock dit för att jag ville köpa en ny iphone då min mikrofon på min gamla har slutat fungera men dom var helt slutsålda och fick tipset att åka tillbaks om en vecka och vara där precis när dom öppnar. Galet att det kan va en sån efterfrågan på en mobil!!

I dag var det dags igen, jag och Julian körde till Miromar Outlet för att kolla lite.. Första affären jag gick in i var guess.. och där inne tillbringade jag en stund, provade lite skor mm.. (OBS, köpte inga skor!) gick dock utifrån affären med en väska, en klocka och två armband (och en stooooort leende på läpparna!). Vidare in på Ralph Lauren där jag köpte en vanlig svart stickad tröja.. Det börjar bli kyligt på kvällarna nu så jag behöver faktiskt ha lite tjockare tröjor. Sista köpstoppet blev Bare Minerals där jag köpte två foundation och tre rouger för 300:- Det hade nästan varit olagligt att inte handla när det är så billigt!

Nu ska jag inte handla något på en hel vecka, jag lovar! :)


I övrigt har helgen varit ganska lugn, igår när vi shoppat klart gick vi och käkade på en asiatisk restaurang och åkte sedan hem till Kristina där vi drack lite vin och spelade wii. Kvällen blev ganska lugn eftersom alla var så trötta.

Idag blev det inte heller något party (man kan ju inte alltid dansa fram till klockan 06 som vi gjort de sista helgerna!). Jag har istället gjort research för ett projekt i International management och suttit hela kvällen och läst om Brasilens inkomstfördelning, utbildningsnivå av arbetskraft, arbetskostnader, trender i arbetslöshet mm... Sedan ska allt detta jämföras med USA.
Lite intressant men mest tråkigt.

Nu ska jag kolla lite på teve och hoppas solen tittar fram i morgon så vi kan åka till stranden!

Kommentarer
Postat av: Pappa och mamma

Hur ska det gå för dig med allt shoppande! Du får inte göra slut på alla din pengar på en massa onödigt! Bättre att förstärka statens inkomster med lite fortkörningsbötet. Tänk också på vintern och våren när du är hemma och inkomsterna är små.

Kramar från din pappa

2011-11-14 @ 16:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0