Promenera med en alligator till skolan?

När jag kom till FGCU var jag på ett möte med deras internationella kontor. De var information om allt möjligt men det jag minns mest är lektionen om vad man ska göra om man möter en alligator på campus.

1. Man ska inte mata dom.
2. Försök inte klappa dom.
3. De KAN vara farliga (gör därför inte nr 1 eller 2).
4. De rör sig snabbt rakt fram med långsamt i sidled. (var inte rakt framför den).

Så ni där hemma behöver inte vara rädda, nu vet jag allt om alligatorer!


Sånna här skyltar sitter det överallt på campus

Kommentarer
Postat av: Jennie

Härliga inlägg Emelie!! Skönt att du verkar ha det bra. Njut av värmen här är det snart höst. Puss och kram turtle

2011-09-11 @ 11:54:13
Postat av: Linda

Alligator, herregud, va rädd om dig!

Kram

2011-09-12 @ 12:10:12
Postat av: Mikael

Det märks att allmänbildningsnivån i USA är strax under en apas när man ens behöver sätta upp sånna skyltar :)

2011-09-13 @ 23:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0